مقالات تخصصی

چرا اسکلت بیرونی برای سالمندان مفید است؟

چرا اسکلت بیرونی برای سالمندان مفید است؟

یکی از مهم‌ترین کاربران ربات‌های اسکلت بیرونی در جهان، سالمندان هستند. جمعیت سالمندان نسبت به جمعیت کل جهان با سرعت بیشتری در حال افزایش است. این موضوع مسائل جدیدی در سراسر جهان ایجاد می‌کند.

یکی از مسائلی که با آن روبرو هستیم، مراقبت از سالمندان است. اسکلت بیرونی و ربات‌های پوشیدنی می‌توانند ضعف عضلات را بپوشانند و موجب استقلال هر چه بیشتر سالمندان در زندگی روزمره شوند. اسکلت بیرونی توانبخشی پایین‌تنه افزون بر جلوگیری از بروز مشکلاتی که به‌ واسطه‌ی نشستن طولانی مدت در افراد بوجود می‌آید، موجب بالا رفتن میزان اعتماد به نفس در افراد سالمند می‌شود و حس نشاط و سرزندگی را در آن‌ها دوباره زنده می‌کند. همچنین به مرور زمان موجب اصلاح ساختار راه رفتن سالمندان می‌شود. اختلالاتی که ممکن است به دلیل ضعف عضلات در طول سالیان شکل گرفته باشد.

چرا اسکلت بیرونی برای سالمندان مفید است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که جمعیت‌های پیر با آن روبه‌رو هستند کمبود کارگر است. با بالا رفتن سن، افراد توانایی خود را در انجام فعالیت‌های فیزیکی از دست می‌دهند. ژاپن که همواره از فناوری به خوبی استفاده کرده است، یکی از سالمندترین جمعیت‌های جهان را در خود جای داده است. براساس برخی آمارها، ۲۶٪ از مردم ژاپن بیش از ۶۵ سال سن دارند و سهم آنها در کل جمعیت رو به افزایش است. ربات‌های پوشیدنی توان‌افزا می‌توانند قدرت بدنی را به سالمندان بازگردانند تا با وجود سن بالا همچنان به کار خود ادامه دهند.

 

چرا اسکلت بیرونی برای سالمندان مفید است؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *