مقالات تخصصی

۵ مزیت اسکلت بیرونی در صنعت ساخت و ساز

۵ مزیت اسکلت بیرونی در صنعت ساخت و ساز

چه در حال بلند کردن اجسام سنگین باشید یا انجام کارهای سبک و تکراری، اسکلت‌های بیرونی ساختمانی بهترین شانس شما برای پیشگیری از آسیب و افزایش بهره‌وری هستند.

آیا می‌دانستید میزان اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار در ساخت ‌و ساز ۱۶ درصد بیشتر از مجموع همه‌ی صنایع است؟ شایع‌ترین آسیب‌ها در ساخت و ساز در پشت، شانه‌ها و سایر مفاصل است. این را می‌توان به کارهای طولانی و تکراری نسبت داد که در نهایت منجر به فشار بیش از حد روی بدن کارگران می‌شود.

آسیب محل کار منجر به بهره‌وری پایین‌تر می‌شود. همچنین بر توانایی فرد آسیب دیده برای تکمیل وظایف آینده تأثیر می‌گذارد و طول عمر کاری آنها را کاهش می‌دهد. با این حال، سازمان‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری روی اسکلت‌های بیرونی ساختمانی از این امر جلوگیری کنند.

 

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مورد کاربرد اسکلت‌های بیرونی در صنعت و اثرات بالقوه آن‌ها بر حجم کار فیزیکی انجام شد، پژوهشگران دریافتند اسکلت‌های بیرونی خستگی را تا حد بسیاری کاهش می‌دهند و در عین حال استقامت را بهبود می‌بخشند. افزون بر این، اسکلت‌های بیرونی ناراحتی شانه را کاهش می‌دهند و در نتیجه کیفیت کار و بهره‌وری را در بین کارگران بهبود می‌بخشند. اسکلت‌های بیرونی افزون بر کاهش خطر آسیب در محل کار، به کارگران سالخورده نیز کمک می‌کنند و به آنها فرصت می‌دهند تا فراتر از محدودیت سنی و فیزیکی خود کار کنند.

اسکلت‌های بیرونی ساخت و ساز به دلیل بهره‌وری که ارائه می‌دهند، آینده صنعت ساختمان هستند.

 

اسکلت‌های بیرونی ساختمانی دارای شکل‌ها و انواع گوناگونی هستند که برای یک کار خاص مناسب هستند. بسته به حجم کار، می‌تواند یک لباس کامل، یک جلیقه ساده برای پشتیبانی از حرکت اندام فوقانی یا تنها یک دستکش باشد.

شما می‌توانید از مزایای بسیاری با استفاده از اسکلت بیرونی صنعتی، مانند بلند کردن بارهای سنگین، انجام کارهای تکراری، کاهش خطر آسیب، حمایت از مفاصل و افزایش راندمان کار بهره‌مند شوید.

 

پیشگیری از آسیب و فشار

اسکلت‌های بیرونی با حمایت از اندام فوقانی کارگران هنگام انجام فعالیت‌های یکنواخت، فشار را کاهش می‌دهند. آنها با کاهش فشار روی بازوها و شانه‌ها، وزن کاربر را به طور یکنواخت روی هسته و کمر توزیع می‌کنند. این منجر به کاهش صدمات محل کار مانند رگ به رگ شدن کمر و آسیب‌های شانه می‌شود.

 

تحمل وظایف تکراری

یک کارگر ساختمانی را تصور کنید که مجبور است ساعت‌ها دست‌های خود را بالای سر ببرد و دیواری را گچ کاری کند یا دیوار خشک نصب کند. این یک کار دلهره‌آور است، اما با یک اسکلت بیرونی ساختمانی، حجم کار آنها قابل تحمل‌تر می‌شود زیرا آنها از بازوهای خود پشتیبانی بیشتری دارند. آنها دیگر مجبور نیستند با درد مفاصل و کمر به خانه بروند و می‌توانند ساعت‌های بیشتری بدون اعمال فشار زیاد و در نتیجه افزایش بهره‌وری کار کنند.

 

بهره‌وری بیشتر

ثابت شده است که اسکلت‌های بیرونی استقامت کارگران را با کاهش میزان انرژی مصرف شده در کارهای تکراری افزایش می‌دهند. افزون بر این، از آنجایی که چارچوب، بخشی از بار اسکلتی- عضلانی را بر عهده می‌گیرد، فشار بر عضلات کارگر و خستگی را کاهش می‌دهد. همراه با آسیب و فشار کمتر، این یک افزایش دهنده بهره‌وری عالی برای کارگران است زیرا آنها می‌توانند طولانی‌تر و کارآمدتر کار کنند.

 

دقت بیشتر

پس از چند ساعت کار بالای سر، دقت به دلیل خستگی و فرسودگی عضلات کاهش می‌یابد. با این حال، با یک اسکلت بیرونی، می‌توانید بیشتر توجه خود را حفظ کرده و بدون حواس‌پرتی و خستگی، روی کار در حال انجام تمرکز کنید.

 

فرصت‌های بیشتر برای پیمانکاران مسن

با توجه به ماهیت فشرده کار ساختمانی، پیمانکاران مسن‌تر به دلیل توانایی‌های فیزیکی خود محدود می‌شوند. اما با استفاده از اسکلت بیرونی ساختمانی، این کارگران می‌توانند کارهای سخت‌تری را به طور مؤثر انجام دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *