مقالات تخصصی

استفاده از واکر در کنار اسکلت بیرونی

اسکلت بیرونی با واکر

ناتوانی و مشکلات مادرزادری، تصادف، نقص عضو و انواع بیماری‌ها سبب ایجاد مشکلات حرکتی می‌شود. در مواردی که فرد برای راه رفتن به کمک نیاز دارد استفاده از وسایل توان‌افزا مانند واکر،‌ ویلچر و اسکلت بیرونی برای حفظ استقلال فرد، راه رفتن و یا حفظ سلامت بدن بسیار مهم است.

توانایی بالای دستان کاربر برای هدایت عصا یا واکر در کنار اسکلت بیرونی در مورد بسیاری از اسکلت‌های بیرونی ضروری است. در این مقاله به خصوص روی فناوری واکر تاکید خواهد شد. واکر به حفظ تعادل کاربر کمک می‌کند و اسکلت بیرونی وزن کاربر را تحمل می‌کند. به این شکل کاربر روی پاهای خود ایستاده و به جلو حرکت می‌کند.

یک واکر را می‌توان کمی دستکاری کرد تا راه رفتن و توانبخشی پاها با اسکلت بیرونی را ساده‌تر سازد. یک راه حل ساده تعبیه کردن دکمه‌هایی روی واکر است که قصد کاربر را تعیین کند. به طور مثال حرکت به جلو و عقب. اگر واکر این دستورات را به اسکلت بیرونی ارسال کند و اسکلت بیرونی بر اساس این دستورات پارامترهای راه رفتن را تعیین کند، می‌توان هماهنگی اسکلت بیرونی و بدن کاربر را بیشتر کرد. این امر سبب می‌شود کاربر هنگام راه رفتن با اسکلت بیرونی احساس راحتی کند. به خصوص که این هماهنگی بدون استفاده از حسگرهای پیچیده یا فناوری‌های پیش بینی حرکت هوش مصنوعی حاصل می‌شود.

این وسیله برای افرادی که ضعف عضلانی دارند مفید است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *