مقالات تخصصی

ورود اسکلت بیرونی به دنیای واقعیت مجازی

ورود اسکلت بیرونی به دنیای واقعیت مجازی

زمانی که در مورد بازی و سرگرمی صحبت می‌کنیم بیشتر افراد آن را بیهوده و تلف کردن زمان می‌دانند اما استفاده از اسکلت بیرونی برای بازی و دنیای واقعیت مجازی یک مورد ویژه است که باید به آن توجه کنیم.

 

توسعه دهندگان بازی در جست و جوی دستگاه‌های اسکلت بیرونی هستند تا بازیکنان را در تجربه بازی بیشتر غرق کنند. هدف بسیاری از اسکلت‌های بیرونی مورد استفاده در صنعت بازی و سرگرمی این است که یک نیروی واکنشی و بازخورد لمسی بر روی کاربر اعمال کنند.

صنعت بازی به دنبال ساخت یک اسکلت بیرونی کامل است که می‌تواند در هوا معلق شود و مقاومت مناسب را فراهم آورد تا کاربر احساس کند که در حال قدم زدن، شنا کردن و یا تعامل با اشیاء است. این توانایی بسیار پیچیده است اما از لحاظ تئوری امکان‌پذیر است. برای نمونه، هنگام چرخاندن و حرکت یک چکش مجازی، کاربر باید مقاومت را در دستانش از طریق یک نوع دستکش اسکلت بیرونی احساس کند. مقاومت اضافی در شانه و آرنج و اعمال نیرو به پا متناسب با وزن جسم نیز می‌تواند اعمال شود.

 

نکته جالب در مورد اسکلت بیرونی بازی این است که در همان جهتی حرکت می‌کند که اسکلت بیرونی پزشکی و نظامی نیز حرکت می‌کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد بازخورد لمسی در طول توانبخشی راه رفتن تأثیر مهم و قابل توجهی بر کیفیت توانبخشی دارد. در همین زمان سازمان‌های نظامی به دنبال ساخت و شبیه‌سازی واقعیت مجازی برای آموزش نیروهای نظامی (برای نمونه، شلیک توپ) هستند. پس تحولات در اسکلت بیرونی بازی می‌تواند تأثیر عمیقی بر اسکلت بیرونی پزشکی و نظامی داشته باشد.

 

اگر یک بازیکن در حال بازی با یک اسلحه است می‌توان از یک جلیقه و فشار آن بر روی بدن بازیکن برای شبیه‌سازی برخورد گلوله استفاده کرد. یک دستکش فعال را می‌توان برای ارائه مقاومت در هنگام لمس یک جسم مجازی مورد استفاده قرار داد. هر کاربرد دیگری با اسکلت بیرونی بازی، تنها به بازی محدود نمی‌شود. این نیروی بازخورد اسکلت بیرونی را می‌توان برای یک بیمار توانبخشی و تأثیر بیشتر تمرین‌های توانبخشی مورد استفاده قرار داد. بسیاری از اسکلت‌های بیرونی پزشکی توانبخشی در حال حاضر از واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، اما واقعیت مجازی یک جزء فرعی در برنامه‌های توانبخشی است.

 

اکنون سامانه‌های اسکلت بیرونی که برای واقعیت مجازی و بازی طراحی شده‌اند بخش بسیار کوچک و ناچیزی از صنعت اسکلت بیرونی هستند. اما آنها می‌توانند به گسترده‌ترین دستگاه‌ها در صنعت اسکلت بیرونی تبدیل شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *