مقالات تخصصی

کاربرد اسکلت بیرونی در واقعیت مجازی

کاربرد اسکلت بیرونی در واقعیت مجازی

همزمان با مغز، بینایی و شنوایی ما نیز واقعیت مجازی را می‌پذیرد. افراد بسیاری در تلاشند تا این خیال و توهم را در دیگر حواس ما گسترش دهند و به سمت آینده‌ای حرکت می‌کنند که همه بدن ما در واقعیت مجازی حرکت و همه‌ی حواس ما آن را تجربه کند. واقعیت مجازی نقش بزرگی در زندگی دارد، هم برای بازی و سرگرمی یا آموزش.

 

سامانه‌های مدرن واقعیت مجازی، واقع‌بینی و غوطه‌ور شدن را با استفاده از بینایی و شنوایی ارائه می‌دهند. پروژه‌های و دستگاه‌هایی وجود دارند که تماس فیزیکی و مقاومت اشیا را شبیه‌سازی می‌کنند، ماند هدست و دستکش واقعیت مجازی.

اسکلت بیرونی فناوری دیگری است که می‌تواند برای لذت‌بخش‌تر شدن واقعیت مجازی استفاده شود. اسکلت بیرونی، که بیشتر بدن را می‌پوشاند، به شما امکان می‌دهد همه نیروهایی را که آواتار احساس می‌کند احساس و کنترل کنید. جالب‌ترین نکته این است که این مکانیسم مقاومت، سکون و سرعتی را که در دنیای مجازی ایجاد می‌شود، در بدن ما منعکس می‌کند. به طوری که احساس می‌کنید آنجا حضور دارید.

 

اسکلت بیرونی معلق است و می‌تواند با فرد در جهات مختلف حرکت کند و همچنین قادر است در اثر تماس با اشیای دنیای مجازی نیروهای وارد بر بدن را تولید کند. اسکلت بیرونی تشخیص می‌دهد که در کجای دنیای مجازی قرار دارید و با چه زاویه‌ای و چگونه حرکت می‌کنید.

برای کنترل آواتار، مانند حالت عادی حرکت می‌کنید، گویی آنجا هستید: پیاده‌روی می‌کنید، اسکیت بازی می‌کنید، شنا می‌کنید، می‌پرید یا پرواز می‌کنید. می‌توانید اشیا را با دست خود دستکاری کنید، وزن آنها و همه نیروهای دیگر را احساس کنید. حس‌های دیگری مانند بویایی، چشایی و دما را می‌توان به این سامانه افزود.

 

فناوری اسکلت بیرونی در آموزش فضانوردان برای سفر به مریخ، آموزش، کنترل ربات‌ها در محیط‌های خطرناک مانند نیروگاه‌های هسته‌ای یا آتش‌سوزی، پارک‌های تفریحی و نمایشگاه‌ها و … کاربردهای جالبی خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *