مقالات تخصصی

چرا اسکلت بیرونی باید یکی از تجهیزات آتش نشانان باشد؟

چرا اسکلت بیرونی باید یکی از تجهیزات آتش نشانان باشد؟

آتش‌سوزی‌های بسیاری در ساختمان‌های بلند اتفاق می‌افتد. در کنار خسارات مالی، خسارات جانی و آسیب‌های جانبی ناشی از حادثه، اهمیت آماده بودن برای مواجهه با این خطرات را یادآوری می‌کند. گیر افتادن هزاران نفر در طبقات فوقانی آسمان خراش‌ها سناریوی محالی نیست. در صورتیکه آتش از بلندی پلکان‌های آتش‌نشانی بالاتر رود،‌ احتمال نجات افراد اسیر شده در چنگال آتش چقدر خواهد بود؟

 

آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلند می‌تواند بسیار جدی باشد. خطراتی که متوجه آتش‌نشانان خواهد بود با افزایش ارتفاع و دور شدن از ارتفاع عملیاتی بالابرها بیشتر می‌شود. در این ارتفاع تنها گزینه برای دسترسی به طبقات فوقانی پله است. بالا رفتن از پله با تجهیزات سنگین آتش‌نشانی کار دشواری است. همچنین ممکن است آتش‌سوزی در ارتفاعات و محیط طبیعی اتفاق افتد. در مسیرهای صعب‌العبور آتش‌نشانان مجبورند تجهیزات را با پای پیاده حمل کنند.

 

اسکلت بیرونی سنگینی بار را از بدن کاربر دور کرده و به زمین منتقل می‌کند. با یک پوشیدنی مناسب، آتش‌نشانان قادر خواهند بود تجهیزات سنگین را به راحتی و با خستگی کمتر حمل کنند. آشکار است که با خستگی کمتر، آتش‌نشانان می‌توانند در شرایط خطرناک و حساس بهتر تصمیم‌گیری کنند و برای نجات افراد و خاموش کردن آتش انرژی بیشتری داشته باشند.

 

اسکلت بیرونی برای آتش‌نشانان چیزی بیش از یک اسکلت بیرونی صنعتی است که برای حمل بارهای سنگین به کاربر کمک می‌کند. اسکلت بیرونی توانایی پشتیبانی از آتش‌نشانان هنگام انجام عملیات نجات یا اطفاء حریق در ساختمان‌های بلند را داراست. اسکلت بیرونی هنگام راه رفتن، دویدن‌ و حمل ابزار همزمان با انجام عملیات آتش‌نشانی قابل استفاده است. با انتقال فشار تجهیزات به زمین، آتش‌نشانان می‌توانند بدون خستگی تجهیزات را حمل کنند.

 

اسکلت بیرونی به امدادگران و آتش‌نشانان کمک می‌کند در شرایط خطرناک و حساس، انرژی بیشتری داشته باشند و تصمیم‌های بهتری بگیرند.

با اسکلت بیرونی فشار تجهیزات روی دوش آتش‌نشانان تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. بسیار مهم است که اسکلت بیرونی در مدت زمان کمتر از ۶۰ ثانیه پوشیده یا خارج شود. این در شرایط بحرانی بسیار کارآمد است.

 

چرا اسکلت بیرونی باید یکی از تجهیزات آتش نشانان باشد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *