مقالات تخصصی

آشنایی با ویژگی های اسکلت بیرونی پشتیبان بدن

نمونه ای از کاربرد اسکلت بیرونی در صنعت

اسکلت‌های بیرونی سامانه‌هایی پوشیدنی برای تغییر بازده کاری، پشتیبانی از بدن، و یا بهبود کیفیت حرکات بدن هستند. اسکلت‌های بیرونی با حرکات کاربر خود همراهی کرده و احتمال وقوع آسیب‌های فیزیکی را کاهش می‌دهند. در ادامه این مقاله از پداسیس به شرح کاربردهای اسکلت‌های بیرونی خواهیم پرداخت.

پشتیبانی از بدن هنگام حمل بار

دسته‌ای از اسکلت‌های بیرونی به صورت اختصاصی برای کاهش فشار وارد بر بدنِ کاربر از سوی بارهای سنگین طراحی می‌شوند. این دستگاه‌ها وزن بار حمل شده را کم‌تر جلوه می‌دهند. دور کردن نیروی ناشی از این بار از بدن کاربر و انتقال آن به زمین، سازوکار اصلی دستگاه‌های پشتیبان است که احتمال آسیب فیزیکی هنگام در دست داشتن وزن‌های سنگین را کاهش می‌دهد. از این اسکلت‌های بیرونی در بخش پرستاری برای جا‌به‌جایی بیمار استفاده می‌شود. اگر فرد در قسمتی از بدن مشکلی داشته باشد که به واسطه ان توانایی تحمل بار بدن را نداشته باشد، این نوع از اسکلت بیرونی مانند استخوان بندی عمل کرده و تکیه‌گاه بدن می‌شود.

اسکلت های بیرونی صنعتی

کار در بخش صنعت می‌تواند به معنای انجام متناوب تعدادی حرکات خاص و محدود در طول روز باشد. طراحان اسکلت‌های بیرونی صنعتی با در نظر داشتن نیازهای کاربران خط تولید یا کاربران ساختمانی سامانه‌هایی تخصصی به منظور کاهش خستگی فرد، افزایش زمان کاری، کاهش آسیب‌های فیزیکی و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از آن می‌سازند. دسته‌ای از این سامانه‌ها ویژه بلند کردن جسم‌های سنگین هستند. دسته دوم برای کاهش فشار ناشی از خم و راست شدن پیاپی در طول روز ساخته می‌شود. دسته دیگر با محافظت از کمر، حفظ سلامت ستون فقرات را تضمین می‌کنند. دسته چهارم دستکش‌های فعال‌ِ ویژه کاربرانی است که در قسمت انگشت مشکلاتی دارند. دسته‌ای هم اسکلت‌های بیرونی تمام بدن هستند. در نهایت دسته ششمِ اسکلت‌های بیرونی صنعتی یک جفت دست کمکی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات مفصل درباره کاربردهای اسکلت‌های بیرونی از شما دعوت می‌شود به مقاله «مروری بر انواع اسکلت های بیرونی» مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *