مقالات تخصصی

تأثیر اسکلت های بیرونی در کاهش آسیب فیزیکی هنگام کار

تأثیر اسکلت های بیرونی در کاهش آسیب فیزیکی هنگام کار

کار با بارهای سنگین و جابه‌جایی بار به شکل نادرست می‌تواند به ستون فقرات و کمر آسیب رساند. اعمال فشار بیش از حد به پشت و کمر، انجام حرکت‌های تکراری به دفعات و شیوه‌ی نادرست نشستن و ایستادن به کمر آسیب می‌رساند. هزینه‌ی درمانی این آسیب‌ها در کنار ناراحتی روحی ایجاد شده برای کاربر با استفاده از اسکلت‌های بیرونی به سادگی اجتناب‌پذیر است.

 

اسکلت‌های بیرونی می‌توانند آسیب‌های وارد به کمر حین کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این پوشیدنی‌ها با افزایش توانایی کاربر در بلند کردن اشیای سنگین، افزایش زمان کار و دقت به کارگران کمک می‌کنند.

 

اسکلت‌ها می‌توانند فشار بار را به زمین منتقل کنند. به این شکل از ایجاد دو موقعیت مستعد آسیب‌رسانی به فرد جلوگیری می‌شود: حرکت زیر بار سنگین و جابه‌جایی بار با حرکات غلط که در صورت وجود نیروی زیاد، بسیار خطرناک است. انتقال بار به زمین توسط اسکلت بیرونی کاهش خستگی کاربر را نیز در پی دارد که موجب افزایش دقت فرد می‌شود. اسکلت بیرونی می‌تواند فشار و کشش را نیز از قسمتی از بدن به قسمت دیگر منتقل کند.

 

قابلیت‌های اسکلت‌های بیرونی صنعتی برای پیشگیری از آسیب‌های کاری قابل توجه است. با اسکلت‌های بیرونی معمولی می‌توان کارهایی مانند مراقبت از بیماران و جابه‌جایی آن‌ها را بدون ایجاد مشکل برای پرستار انجام داد. در انبارها کارگران می‌توانند بدون نیاز به دستگاه‌های لیفتراک و تنها به کمک اسکلت‌های بیرونی عملیات بسته‌بندی و جابه‌جایی را با سرعت قابل قبول انجام دهند. همچنین در برخی موارد کارهای تکراری توسط کاربری که اسکلت بیرونی پوشیده است با سرعت بیشتری در مقایسه با ربات‌های ثابت انجام می‌شود.

 

به طور کلی باید اسکلت‌های بیرونی را ابزاری برای تقویت کیفیت محیط‌های کاری دانست. کاهش نرخ آسیب‌های فیزیکی، خستگی بدنی و افزایش زمان کار از فواید استفاده از اسکلت‌های بیرونی است. در دراز مدت امکان جابه‌جایی بار بدون آسیب فیزیکی و تجهیزات حمل و نقل خاص به شرکت‌ها اجازه‌ی برنامه‌ریزی در مورد فضای در دسترس محل کار را خواهد داد. هزینه‌های مصرفی و درمانی نیز به شکل چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. نتیجه‌ی استفاده از اسکلت‌های بیرونی تنها در صورت ترکیب نیروی انسانی با ماشین قابل حصول است. نتیجه‌ای که با حذف هر یک از عوامل میسر نخواهد شد. در این صورت می‌توان نیروی انسانی را به کارگاه‌های مکانیزه‌ی ماشینی بازگردانید. چنین محیط کاری جدیدی در آینده به شدت رواج خواهد یافت و کارگران و کارفرمایان هر دو از مزایای آن بهره خواهند برد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *