مقالات تخصصی

نیاز روز افزون به اسکلت های بیرونی خانگی

نیاز روز افزون به اسکلت های بیرونی خانگی

یکی از راه‌های کاهش زمان و هزینه مراحل طراحی تا عرضه‌ی اسکلت‌های بیرونی، تخصصی نمودن آن‌ها است. اسکلت‌های بیرونی تخصصی با تمرکز بر اندام و کارکردی ویژه، با قیمت کمتری نسبت به اسکلت‌های بیرونی چندکاره عرضه می‌شوند. کاهش قیمت اسکلت‌های بیرونی با توجه به افزایش نیاز به اسکلت‌های بیرونی خانگی امری منطقی است. یک اسکلت بیرونی که با هدفی خدمتی خاص ساخته می‌شود، به صرفه، راحت و ایمن است. چنین دستگاهی هدف ساخت خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

 

چرا به اسکلت های بیرونی خانگی نیاز است؟

 

نخستین دلیل نیاز به اسکلت‌های بیرونی خانگی از دل مباحث جمعیت شناسی سربرآورده است. میانگین سنی جوامع رو به افزایش است. انتظار می‌رود در سال‌های آینده تعداد افراد مسن در کشورهای شرق آسیا و برخی کشورهای غربی افزایش یابد. سالمندان با مشکلاتی از قبیل از کار افتادگی عضلات یا فلج موضعی دست و پنجه نرم می‌کنند. این امر حتی در حال حاضر نیز فشارهایی را بر بخش توانبخشی تحمیل کرده است. عرضه‌ی اسکلت‌های بیرونی به صرفه نه ‌تنها به حل برخی مشکلات حال حاضر کمک می‌کند، بلکه برای توسعه و ساخت اسکلت‌های بیرونی کارآمد نسل آینده نیز مفید خواهد بود.

 

دلیل دوم به طول درمان از طریق توانبخشی بازمی‌گردد. برای درمان کامل به کمک توانبخشی به ۶ تا ۸ ساعت تمرین در طول روز نیاز است. در حال حاضر طول جلسات توانبخشی ۱.۵ تا ۳ ساعت است. در صورتیکه به جلسات طولانی‌تری برای درمان نیاز باشد، در دسترس بودن یک اسکلت بیرونی خانگی برای بیمار بسیار مهم خواهد بود.

 

دلیل سوم به کارکرد اسکلت بیرونی مربوط می‌شود. یک اسلکت بیرونی به جای درمان عارضه، به بازگشتن توانایی از دست رفته کمک می‌کند. با یک اسکلت بیرونی پزشکی قسمت فلج بدن دوباره به کارگرفته می‌شود؛ حتی اگر این کارکرد به شکلی کاملاً محدود انجام شود. بنابراین قسمت فلج بدن به شکل روزمره به کارگرفته می‌شود. به این شکل مغز به طور مداوم برای به کارگیری توانایی از دست رفته‌ی بدن تلاش خواهد کرد. در مواردی کارکرد عضو پس از مدت زمان طولانی( بیش از ۹ ماه) و یا پس از سالیان احیا می‌شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *