مقالات تخصصی

استفاده بیش از پیش از اسکلت بیرونی در صنعت

استفاده بیش از پیش از اسکلت بیرونی در صنعت

اسکلت‌های بیرونی کاربردهای مختلفی دارند. اما در سال‌های اخیر شاهد استفاده از آن در بخش صنعت و رشد نمونه‌های صنعتی بسیاری بوده‌ایم.

 

دو نوع اسکلت بیرونی وجود دارد:

اسکلت بیرونی فعال مجهز به موتور و عملگر، که برای افزایش قدرت کاربر به کار می‌رود.

اسکلت بیرونی منفعل که بدون موتور و عملگر است. این نوع اسکلت بیرونی برای پشتیبانی از بدن کاربر و پخش کردن بار و فشار وارده بر بدن کاربر به کار می‌رود.

 

مزایای اسکلت بیرونی صنعتی چیست؟

برای ده‌ها سال اسکلت‌های بیرونی پزشکی برای کمک به بیماران در جابه‌جایی و حرکت استفاده می‌شد. این ابزار موفقیت خود را برای بیماران پاراپلژی، معلولان، بیماران آسیب نخاعی یا قربانیان سکته ثابت کرده است.

در سال‌های اخیر شاهد کاربردهای دیگری از اسکلت‌های بیرونی نیز بوده‌ایم. استفاده از این تجهیزات در کارخانه‌هایی که کارگران آن باید کارهای سنگین را در روز به دفعات انجام دهند، افزایش داشته است. مزایای کاربرد اسکلت‌های بیرونی در این مورد عبارت است از:

 

۱- کاهش آسیب‌های فیزیکی به بدن کارگران

۲- نیروی کار سالمند، که در حال حاضر یکی از نگرانی‌های کارفرمایان هستند، می‌توانند به کار خود ادامه دهند. بدون اسکلت بیرونی این کار غیر ممکن است.

۳- افزایش بازده و بهره‌وردی

۴- کاهش نیاز به ربات‌های پیشرفته و پرهزینه (در این مورد به جای جایگزین کردن نیروی کار انسانی می‌توان آن را تقویت کرد).

 

آینده اسکلت‌های بیرونی صنعتی

استفاده همه‌گیر از اسکلت‌های بیرونی احتمالاً به زودی محقق نخواهد شد، زیرا بیشتر شرکت‌ها در انتظار انتشار داده‌های رسمی هستند. اما به نظر می‌رسد استفاده کاربردی از اسکلت‌های بیرونی زودتر رواج یابد. به عبارت دیگر در بخش صنعت شاهد رشد بیشتر نسبت به سایر بخش‌ها خواهیم بود. رشد جهانی صنعت اسکلت بیرونی تا سال ۲۰۲۸ به ۵.۸ میلیارد دلار می‌رسد و سالانه شاهد ۳۹.۵ درصد رشد در این بخش خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *