مقالات تخصصی

هنگام خرید اسکلت بیرونی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

در ۱۰ سال گذشته انفجاری در ایجاد فناوری توانبخشی رخ داده است. اکنون متخصصان توانبخشی، فرصت‌های بیشتری را برای بهبودی در اختیار بیماران خود قرار می‌دهند. با این حال، این فناوری‌ها خریدهای پرهزینه‌ای هستند که توجیه آن در محیطی با نرخ بازپرداخت و مدت اقامت در حال کاهش، چالش برانگیز است. بنابراین، ارزیابی انتقادی هر بخش از فناوری برای خرید احتمالی ضروری است.

هنگام ارزیابی یک فناوری توانبخشی، اتخاذ یک رویکرد بین رشته‌ای برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای ذینفعان ضروری است. برخی از گروه‌هایی که باید در فرآیند ارزیابی مشارکت داشته باشند عبارتند از:

 

درمانگرانی که از فناوری‌ها استفاده خواهند کرد.

مدیران ارشدی که تأثیر مالی فناوری را درک می‌کنند.

پژوهشگران برای ارزیابی پتانسیل تحقیقاتی فناوری.

مهندسان برای ارزیابی مسائل نگهداری و گارانتی.

مهمتر از همه، بیماران برای درک اهداف و اولویت‌های واقعی.

۵ فردی که باید در فرآیند خرید اسکلت بیرونی شرکت کنند

 

۱- درمانگران: پذیرش و مسئولیت

درمانگران برای کمک به بهبودی بیماران بسیار انگیزه دارند. آنها باید در تصمیم‌گیری در مورد خرید اولیه یک فناوری پیشرفته و همچنین شیوه پیاده‌سازی دستگاه در تداوم مراقبت خود لحاظ شوند.

هنگام اتخاذ تصمیم خرید، درمانگران باید مسئولیت ارزیابی کاربرد بالینی این فناوری‌ها را بر عهده داشته باشند، مانند اینکه چند درمانگر/دستیار برای راه‌اندازی اولیه دستگاه لازم است و چه مدت طول می‌کشد. آنها باید اثربخشی مداخلات ارائه شده توسط این فناوری‌ها را درک کنند. همچنین باید زمان صرف کنند و دریابند که چگونه این دستگاه‌ها در تداوم مراقبت، از توانبخشی بستری تا برنامه‌های سرپایی و اجتماعی، اجرا می‌شود. این اطلاعات بخش بزرگی از سهم آنها در ارزیابی تیم بین رشته‌ای فناوری‌های پیشرفته برای خرید در سازمان خواهد بود.

 

۲- مدیریت: تصویب هزینه

یکی از اعضای تیم اداری باید در ارزیابی خرید اسکلت بیرونی گنجانده شود. این عضو، مسئول درک تصویر مالی خرید این دستگاه است که شامل موارد زیر است: قیمت خرید و سرمایه اولیه؛ نگهداری مداوم و بسته‌های گارانتی. همچنین باید اولویت‌های مالی سازمان را طی ۳ تا ۵ سال آینده با گروه به اشتراک بگذارد. نه تنها درک تأثیر فوری یک فناوری پیشرفته، بلکه در نظر گرفتن اینکه چگونه این سرمایه‌گذاری ممکن است از برنامه استراتژیک پنج ساله سازمان حمایت کند یا نه، بسیار مهم است.

 

۳- پژوهشگران: ارزیابی پتانسیل تحقیقاتی

اعضای بخش تحقیقات سازمان باید چشم‌اندازی از شکاف‌های پژوهشی بالقوه‌ای را که با فناوری پیشرفته در حال ارزیابی پر می‌شود، به گروه ارائه دهند. آنها نیز باید پیش از ملاقات با گروه و بررسی فرصت‌های بالقوه، یک بررسی کامل انجام دهند. آنها باید دانش خود را در مورد فرصت انجام پژوهش با این فناوری خاص به اشتراک گذارند.

 

۴- مهندسان: تخصص تعمیر و نگهداری

فناوری‌های پیشرفته توانبخشی اغلب شامل تعامل پیچیده‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار است. وقتی فناوری‌ها برای نخستین بار وارد بازار می‌شوند، اغلب می‌توانند چالش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته باشند. آنها همچنین با بسته‌های گارانتی سالانه با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شوند. برای بخش مهندسی ضروری است که تخصص خود را برای مدیریت سخت‌افزار و نرم‌افزار هر فناوری خاص ارزیابی کنند.

همراه با ارزیابی تخصص داخلی، درک کامل هزینه گارانتی و پوشش آن برای فرآیند تصمیم‌گیری اساسی است.
 

۵- کاربران نهایی: نظرات بیماران

دیدگاه بیماران و خانواده‌ها در تصمیم‌گیری موفقیت‌آمیز در مورد انواع اسکلت‌های بیرونی که درمانگاه باید خریداری کند، بسیار مهم است. مهم است که بیماران و خانواده‌ها را در این گروه بگنجانید و/یا از بیماران نظرسنجی کنید. تشکیل گروه‌های تشخیصی مختلف به منظور درک واقعی اینکه چه نوع بهبودی و چه فرصتی برای آنها مهم است. بیماران و خانواده‌ها در مورد انواع فناوری‌های پیشرفته که اکنون در دسترس هستند اطلاع دارند. پس برای اینکه کدام درمانگاه توانبخشی را برای خود یا عزیزانشان انتخاب کنند، دسترسی به فناوری در فرآیند تصمیم‌گیری آنها لحاظ می‌شود. این اطلاعات باید جمع‌آوری و در اختیار گروه قرار گیرد تا در فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید اسکلت بیرونی گنجانده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *